Och här kommer beviset för att Apollo 11 landat på månen

FÖRST PUBLICERAT PÅ MIN ORIGINALBLOGG 17/7, 2009

Ända sedan LRO (Lunar Reconnaissance Orbiter) lyfte och la sig i en bana runt månen och skickade hem fantastiska, högupplösta, bilder tänkte jag att ”de kan väl inte missa chansen att för första gången ta bilder på resterna av Apollo landarna som står kvar på månen?”.
I dag kom bilderna jag (och hela världen väntat på):

Det finns en högupplöst bild som du kan se här

Det här är så häftiga bilder att jag känt mig upprymd hela dagen sedan jag såg dem. Och ett bevis för att människan varit på månen. Bilder finns på flera av de månlandare i Apollo-projektet.

Det här är ju klara bevis för att människan besökt månen men kommer det att övertyga månkonspirationstroende?
Knappast!

Dessa ”nötpåsar” kommer att tro att bilderna är förfalskade. Det är ju så att en som tror på konspirationer kan aldrig bli övertygade vad de än får för bevis.
De kallas felaktigt ”skeptiker” men en riktig skeptiker överger sin skepticism direkt då vetenskapliga bevis för att ditt eller datt skett. En som tror på konspirationsteorier kan aldrig bli övertygade.

Kolla bara den här sidan som har en konspirationsteori att månen inte ens existerar utan det är en konspiration av de som leder världen.

Här, på Phil Plaits hemsida, kan du hitta en bra sida som tar död på alla moon hoax-rykten. Jag hoppas alla ni som mailar mig eller skriver kommentarer och fortfarande tror på en månkonspiration att läsa den först innan du postar något.
Han skriver också en hel del (med fasen så mycket bättre kunskap än jag) om dessa fantastiska bilder LRO tog.

Kommentera

