Avslöjandet av Margery the medium

Mer info kan läsas på t ex denna länk.

3 reaktioner på ”Avslöjandet av Margery the medium

  1. Tack för detta ovanligt innehållsrika och avslöjande länktips! Jag håller på för fullt just nu med att läsa alla vidarelänkningar från den ”startsida” du har länkat till. Oerhört fascinerande information!

  2. Ja, nu har jag surfat runt på webben för att lära mig med om denna ”Margery the Medium”-kvinna. Av alla artiklar om henne som jag läst vid det här laget är det EN som jag vill lyfta fram lite extra: http://www.cicap.org/new/stampa.php?id=101010 . Dels ger den en bra översikt av hennes mediala karriär, uppgång och fall. Dels visar den artikeln hur lätt det är att lura även vetenskapligt välutbildade personer.

    Faktiskt är det bitvis skrämmande läsning. Men samtidigt lärorik.

Kommentera

